Reno - ponnyn som tog våra hjärtan <3


Fina pojken är i himlen nu <3

Ja,ni undrar säkert vem Reno var ;)
Reno var ett gotlandsruss på 15 år, valack.
Jag kände honom minst och kortast men han var en toppen ponny som alltid ställde upp.
Provridningen gick som sagt åt skogen men han var så snäll att hålla på med annars och var en ponny som jag hade kunnat utvecklas på.
Hade inte ridit ordentligt på ett år så var väldigt ringrostig och van vid att åka häst, men på Reno funkade "åka" häst ;)
Han var sjuk redan när jag började(hosta,svårt att andas) men det var vanligt på våren sa dom så jag tänkte inte så mycket på det.
Red ut nästan varje onsdag och i början red jag själv,då ville han inte riktigt vara med så han hoppade alltid ner i diket eller försökte vända men eftersom han inte gjorde nåt annat(bocking,stack,stegring osv) så kämpade jag på xD
Red med Rebecca(Focus) och en tjej som heter Felicia(Momento) och jag och Reno hängde på så gott vi kunde.
Reno ville alltid hänga med när dom andra galopperade och travade men hans hosta satte stopp för det och vi kom alltid på efterkälke :/
Åh,har så fina minnen med honom men orkar inte rabbla upp alla :P
Dog den 2 augusti 2010

Han är GRYMT saknad!!!!
<3

Några bilder på honom, Rip gubben <3





Vår ängel :')
 Jenny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0